• BIST 9524.59
  • Balıkesir 10 °C
  • Çanakkale 11 °C

Şehit Kemal’den Yorulmaz’a Destek

Aliağa Haber / Ege Hakimiyet Gazetesi / Demokrat Foça Gazetesi / Günaydın Ege / Alfa Tivi Aliağa Belediye Başkan Adayı İbrahim Etem Yorulmaz, Şehit Kemal mahallesinde vatandaşlarla biraraya geldi. Mahallelerine yıllardır hiçbir hizmetin yapılmadığını a
ŞEHİT KEMAL MAHALLESİNDEN  YORULMAZ’A DESTEK
Aliağa Belediye Başkan Adayı İbrahim Etem Yorulmaz, Şehit Kemal  mahallesinde vatandaşlarla biraraya geldi. Mahallelerine yıllardır  hiçbir hizmetin yapılmadığını anlatan köylüler,  hizmet istediklerini belirterek Yorulmaz’dan destek istedi.
Muhtar Mustafa İş,  Şehit Kemal mahallesinin yıllardır en temel ihtiyaç olan yol, altyapı, kanalizasyon, ulaşım, okul ve sağlık gibi sorunlarının olduğunu ifade etti..

Koku ve sinekten evlerimizde oturamıyoruz
En temel ihtiyaçların bile karşılanmadığını anlatan muhtar İş, ‘’ Yollarımız bozuk, her taraf çukurlarla dolu, arabalarımıza alt takım yaptırmaktan bıktık. Sorunlarımız o kadar çok ki artık herkes isyan edecek duruma geldi.  Çocuklarımız okula gidemiyor servis yok, buradaki ailelerin durumları belli. Zorla bu eğitim dönemi için servis ayardık fakat önümüzdeki dönem ne yapacağız bilemiyoruz. Köyümüzde alt yapı yok. Kanalizasyonlar yakındaki dereye akıyor. Yazın sinekten,  kokudan evlerimizde oturamıyoruz.’’

5 yılda 1 sokak yaptılar
Yeterli sağlık hizmeti de alamadıklarını belirten muhtar Mustafa İş, ‘’Ambulansın gelmesi bile 45 dakikayı buluyor. Büyükşehirden köyümüz için otobüs istedik, bize ellerinde otobüs olmadığını söylediler. Sonra 90 yeni otobüs aldık dediler, tekrar istedik yine yok. 5 senede 1 sokak yaptılar. Biz artık hizmet istiyoruz. Sizden bizim bu sorunlarımızı çözmenizi bekliyoruz” dedi.

Aliağa’nın her yerinde sorun var
Aliağa’da girilmedik sokak, mahalle bırakmadığın ve adım adım gezdiğini, sorunları yerinde tespit ettiğini söyleyen Belediye Başkan Adayı Etem Yorulmaz, “Aliağa’da her yerde sorun var. Bunları yapmak belediyenin en temel görevleri ve biz bu saydıklarınızın tamamını 5 Yılda Yeni Şakran’da yaptık. Yeni Şakran’da yaptıklarımızın çoğu, 50 kat daha büyük Aliağa’da yok. Şakran’da üstgeçit yaptık, yolları yaptık, 24 saat sağlık hizmeti getirdik, öğrencilerimiz için 3 otobüs alarak onları ücretsiz okullara taşıdık ve en önemlisi Yeni Şakran’da sosyal belediyeciliğin gereğini yaptık. Bunların hiçbiri Aliağa’da yok’’

Daha iyisini yapmak için geliyoruz
Daha iyisini yapmak için geleceklerini söyleyen Aliağa belediye başkan adayı İbrahim Etem Yorulmaz, ‘’ Bu güne kadar yapamayacağımız hiçbir şey için söz vermedik. Ne söylediysek de onu yaptık. Öncelik sırasına göre ne gerekiyorsa yapılacağından emin olabilirsiniz. Bu güne kadar bize güvenen, destek veren hiçbir vatandaşımızın başını öne eğdirmedik ve bundan sonra da eğdirmeyeceğiz.

Aliağalı Sanayicilerden İş Sözü
İbrahim Etem Yorulmaz, proje tanıtım toplantısı öncesi Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız huzurunda Aliağa’nın önde gelen sanayici ve iş adamlarıyla bir toplantı gerçekleştirdiğini hatırlattı.

AK Parti İzmir Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Binali Yıldırım’ın, Demokrasi Meydanı’nda yaptığı konuşmada, “Artık hiçbir şey eskisi olmayacak. Burada yaşayan insanlarımızın evlatları sanayi kentinde gerekli ihtimamı görecek” dediğini hatırlatan Yorulmaz, “Bugün Aliağa’nın önde gelen sanayi kuruluşlarının temsilcileri, CEO’ları buradalar ve bakanlarımın ı huzurunda tüm sanayi temsilcilerinden bu sözü aldım. Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak. Burada yaşayan insanlar buradaki sanayi sisteminden faydalanacak ve burada çalışacak. Ben bunun sözünü veriyorum” diye konuştu.
Yorulmaz’ın Aliağa’yı Marka Kent Yapacak Projeleri

ALİAĞA ÜNİVERSİTESİ: 7/24 çalışan bir kent olan Aliağa’yı 7/24 yaşayan bir şehir haline getirmek amacıyla adı Aliağa Üniversitesi olan bir üniversiteyi kazandırılacak. Marka kent olma yolunda en büyük adımlardan biri olacak Aliağa Üniversitesi için Helvacı ve Şakran’da yerleşkeler planlanıyor.
İHTİSAS HASTANESİ: Aliağa bir sanayi kenti olarak tanımlanmasına rağmen sağlık noktasında bu sanayi kentinin ihtiyacını karşılayacak bir hastaneye sahip değil. Kurulması planlanan İhtisas Hastanesi özellikle yanık ve iş kazaları ile ilgili bölgenin ihtiyacına cevap veren bir proje olacak. Bunun yanı sıra 1414 projede tanımlanan ve tüm İzmir’e hitap eden bir Tarama Hastanesi de ilçeye kazandırılacak.
HAFİF RAYLI SİSTEM: Kurulacak Hafif Raylı Sistem ile kente farklı ve modern bir görüntü kazandırmanın yanı sıra trafiği de rahatlatmak amaçlanıyor. Şu an ki tren istasyonundan başlayıp plajlar mevkiine kadar planlanmakta olan Hafif Raylı Sistem Aliağa’ya değer katacak.
BALIKÇI BARINAĞI: Balıkçılarımızla istişare edilerek mevcut Balıkçı barınağı bölgesi yeniden düzenlenip büyütülerek değişik boyutlardaki teknelerin burada muhafazası sağlanabilecek. Ayrıca açılacak kafeteryalar Aliağalılar’ın güzel vakit geçirebileceği bir yer olarak düzenlenecek.
TAY PARK: Ön plajlar mevkiindeki kuş cenneti ile entegre bir Tay Park tesisi kurularak doğal yaşam ve mesire alanı yapılacak. Tay, Park, apartmanlar arasında yaşayan çocukları doğayla ve hayvan sevgisiyle tanıştıracak. Çocuklar gönüllerince eğlenirken ebeveynler ise Tay Park Kafeterya’ da vakit geçirebilecekler.
ARKA PLAJLAR: Arka Plajlar mevkiine düzenleme getirilerek halkın kullanımına açılacak. Bunun yanı sıra yapılması planlanan bungalov tarzı evler, kafeteryalar ve restaurantlar ile cazibe merkezi haline getirilecek.
OTELLER BÖLGESİ: Aliağa’nın eksiklerinden biri de ihtiyacı karşılayacak yeterli otellerin bulunmaması… Bu konuda bir bölge tanımlayıp yatırımcıların otel kurması için teşvik sağlanacak. Bu teşviklerle ihtiyaçlara cevap verir hale gelmesi sağlanacak.
AVCI RAMADAN: Avcı Ramadan Bölgesi düzenlenerek Aliağa halkının hoşça vakit geçirip spor yapabileceği bir sahil bandı haline getirilecek. Ayrıca yaz aylarında buradan plajlar bölgesine deniz yoluyla ulaşım sağlanacak.
UYDU KENT: Marka kent olma hedefi doğrultusunda içinde sosyal her türlü ihtiyacını karşılayabilen yeşil alanları bulunan ve çocuk yaşam alanları sunan Uydu Kent için gerekli yer tahsisi ve teşvikler sağlanarak yatırımcının Aliağa’ya çekilmesi sağlanacak. Uydu Kent projesi kapsamında 2 yer planlanmaktadır.
BELEDİYE BİNASI: Mevcut belediye binasının yerine içine demokrasi meydanının düzenlenmesini de alan modern ve Aliağa’nın marka kent olma hedefine yakışır biçimdeki yeni bina yapılacak.
ESKİ GARAJ BÖLGESİ: Aliağa eski garaj bölgesi dal-çık projeleriyle yeniden düzenlenerek, hem daha güvenli hem daha hızlı trafik akışı sağlanacak. Çanakkale yolu üzerinde ise 3 adet yaya üst geçidi yapılması planlanmaktadır. Yapılacak bu yol çalışmalarıyla Aliağa’da oluşacak trafik sorunlarının önüne geçilmesi hedefleniyor.
SU SPORLARI MERKEZİ: Kapalı yüzme havuzlarının bulunduğu su sporları merkezi kurularak Belediye bünyesinde kurulacak su topu ve yüzme takımı ile sporcular yetiştirilecek.
MODERN BİR ÇARŞI: Atölyenin bulunduğu yerde Aliağa’nın ihtiyaçlarına karşılık verecek 2 katlı bir açık hava çarşısı yapılacak. Vatandaşlar çarşının avlusunda keyifli zaman geçirirken, alışveriş ihtiyaçlarını da burada giderecek.